Mik azok a sliderek és hogyan segíthetik a konverziót?

A slider a weboldalak egyik kulcseleme. Ez egy olyan vizuális eszköz, amely interaktív tartalmat jelenít meg a felhasználók számára. A slider elnevezés a "csúszás" szóból származik, amelyet a felhasználók végeznek, hogy átnavigáljanak a különböző tartalmi elemek között.

Egy slider általában több képből, vagy tartalomból áll, amelyek egy adott sorrendben jelennek meg, és a felhasználók a képernyő egyik oldaláról a másikra "csúsztathatják" őket. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyszerűen és intuitív módon felfedezzék a weboldal különböző tartalmi részeit.

Ezeknek a megoldásoknak a használata számos előnnyel jár. Lehetővé teszik a weboldalak számára, hogy nagy mennyiségű információt jelenítsenek meg egy viszonylag kis területen, emellett a slider interaktív jellege növeli a felhasználói élményt, mivel a látogatók aktívan részt vehetnek a tartalom navigálásában.

A sliderek használata azonban nem korlátozódik csak a képek vagy a szöveges blokkok megjelenítésére. Gyakran alkalmazzák videók, termékek, blogbejegyzések és más típusú tartalmak bemutatására is.

Milyen típusú sliderek lehetnek egy weboldalon?

Többféle slidert különböztetünk meg. Mindegyiknek más funkciója és célja van, a használatuk pedig attól függ, hogy mennyire komplex weboldalt szeretnénk létrehozni.

A kép slider a leggyakrabban előforduló típus, amely lehetővé teszi képek sorozatának megjelenítését, és horizontális csúsztatását. Ezek ideálisak a vizuálisan vonzó tartalom, például termékfotók, vagy portfóliók bemutatására.

A tartalom típusú sliderrel szöveges tartalom, például blogbejegyzések, vagy hírek jeleníthetőek meg. Ezek gyakran egy rövid bevezetőből, vagy összefoglalóból állnak, amelyet egy link link, esetleg gomb követ. Videós slidereket olyan weboldalon célszerű használni, ahol sok audiovizuális anyag érhető el.

Webshopoknál egyre gyakrabban találkozni termék sliderekkel. Az egymás mellett elhelyezett termékkártyák vízszintes irányban csúsztathatóak. Így egy termékblokkban (például akciós, kiemelt, vagy népszerű termékeket bemutató területen) sokkal több áru jeleníthető meg, mint amennyi a képernyőre kifér. Különösen hasznos ez a funkció mobilról történő böngészés közben.

Sajnos a mai napig kevés cég alkalmaz úgynevezett testimonial slidert. Ezen a területen korábbi, elégedett vevők véleménye jeleníthető meg. Arra viszont ügyelni kell, hogy a jogszabályok komolyan meghatározzák ennek megjelenítési feltételeit. Például, a vélemények és értékelések nem lehetnek megtévesztőek, hamisak, vagy félrevezetőek, továbbá tilos csak a pozitív értékeléseket feltüntetni, miközben elrejtjük a negatívakat.

Mindegyik slider típusnak megvan a maga előnye és hátránya. A választás nagyban függ a weboldal céljaitól, valamint a rendelkezésre álló tartalomtól. A legfontosabb, hogy a slider jól illeszkedjen a website általános dizájnjához, továbbá javítsa a felhasználói élményt.

Díjmentes felmérés

Jelentkezzen személyes, díjmentes felmérésünkre, ahol pontosíthatjuk a felmerült igényeket és javaslatokat teszünk a legjobb webes megoldás megvalósítására.